اولین تصویر لو رفته از گلکسی A73 حاشیه های باریک آن را نشان می دهد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، همان طور که احتمالا در خبر ها دیدید، سامسونگ می خواهد همین ماه از چندین گوشی سری گلکسی A در محدوده قیمتی مختلف با قابلیت های گوناگون رونمایی کند که یکی از آن ها گوشی هوشمند گلکسی A73 خواهد بود. به همین علت اولین رندر غیررسمی این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده که اطلاعات خوبی درباره ظاهر آن به ما می دهد. این تصویر خصوصیاتی نظیر نمایشگر Infinity-O، حاشیه های بسیار باریک اطراف نمایشگر، دکمه پاور گوشی و پنل AMOLED با حسگر اثرانگشت زیر آن را برای ما آشکار کرده است.

اولین تصویر لو رفته از گلکسی A73 حاشیه های باریک آن را نشان می دهد

با دقت و مقایسه نمایشگر A73 در می یابیم که پنل این گوشی بسیار شبیه به پنل نسل قبلی خود یعنی گلکسی A72 و گلکسی A53 است که به تازگی مشخصات فنی آن منتشر شد. با این حال تفاوت های اندکی بین پنل این گوشی های هوشمند وجود دارد که نشان می دهد گلکسی A73 کمی بزرگ تر از برادر متعلق به سری A50 خود است.

درباره مشخصات فنی این گوشی هم شایعه های زیادی در فضای مجازی وجود دارد که بد نیست به آن ها اشاره کنیم. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، گلکسی A73 از یک نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد بهره می برد و رزولوشن آن FHD+ است و رفرش ریت 120 هرتز ارائه می کند. قلب تپنده این گوشی هوشمند را طبق اطلاعات منتشر شده از بنچمارک گیک بنج، پردازنده اسنپدراگون 778G تشکیل می دهد. همچنین پردازنده این تراشه 6 نانومتری از 4 هسته A78 بهره می برد که سرعت یکی از این هسته ها به 2.5 گیگاهرتز می رسد و در کنار آن 4 هسته کم مصرف A55 هم قرار دارند. همچنین باید به پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 642L و مودم 5G X53 هم اشاره کنیم.

سیستم دوربین این گوشی به گفته افشاگران از 4 لنز تشکیل شده که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی همراه با دوربین های 12، 8 و 2 مگاپیکسلی می شوند. منبع تغدیه این گوشی یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد که با شارژر 25 وات انرژی مجدد خود را به دست می آورد. این طور که به نظر می رسد، این شارژر دیگر در جعبه قرار ندارد و مثل پرچم دارها، باید برای دسترسی به این شارژر برای آن بهای جداگانه ای پرداخت کنید. برای مقایسه باید به ویژگی های احتمالی گلکسی A53 اشاره کنیم که با داشتن نمایشگر 6.52 اینچی، در کل بدنه کوچک تری دارد ولی هر دو گوشی مجهز به باتری 5000 میلی امپر ساعتی با شارژ 25 واتی هستند. اما باید اشاره کنیم که گلکسی A53 از رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد و قلب تپنده آن هم تراشه اگزینوس 1280 خواهد بود.

غول فناوری کره جنوبی تا به امروز دو رویداد گلکسی آنپکد را در سال 2022 برگزار کرده، اما در هیچ کدام از این مراسم گوشی های سری A معرفی نشدند. پیش بینی می شود که قدرتمندترین گوشی سری A سامسونگ یعنی A73 و برادر کوچک تر آن یعنی گلکسی A53 نهایتا تا سه الی چهار هفته دیگر معرفی و سپس در اختیار کاربران پرشمار این سری از گوشی های سامسونگ قرار بگیرند.

بد نیست یادآوری کنیم که این شرکت کره ای از نسل قبلی گلکسی A73 یعنی A72 در اسفند ماه سال گذشته رونمایی کرد. گلکسی A72 به دلیل داشتن نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در حدود 205 گرم سنگینی دارد. قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 720G است که 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن را در امر پردازش یاری می کنند. در پنل پشتی گلکسی A72، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی دیده می شود. البته به جای سنسور تشخیص عمق، سامسونگ یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری تعبیه کرده است.

همچنین نباید دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی را از قلم بیاندازیم که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. نمایشگر آن هم مبتنی بر فناوری سوپر امولد است و از رزولوشن 1080p+ و رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد. این گوشی هوشمند با قیمت 450 یورو در بازار گوشی های هوشمند در حال فروش است. باید دید نسل نو این گوشی با چه قیمت و مشخصاتی روانه بازار خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین تصویر لو رفته از گلکسی A73 حاشیه های باریک آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصویر لو رفته از گلکسی A73 حاشیه های باریک آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید