از اولین اسپری ضد کرونای ایرانی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران : اولین اسپری ضد کرونای ایرانی رونمایی شد.

از اولین اسپری ضد کرونای ایرانی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از ایسنا، مراسم رونمائی از اولین اسپری ضد کرونای ایرانی با حضور دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، علیرضا زالی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناری ریاست جمهوری روز پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 در محل بیمارستان مسیح دانشوری برگزار گردید.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ابتدای این مراسم ضمن قدرانی مجدد از تمامی مدافعان سلامت و از جمله کوشش های دلسوزانه همکاران این مرکز، به اهتمام و توجه ویژه به حوزه پژوهشی و انجام فعالیت های اساسی به منظور پیشبرد علم در جهت برطرف نیازهای حوزه پزشکی اشاره نمود و گفت: همیشه این مهم به عنوان دغدغه جدی اساتید و متخصصان بیمارستان مسیح دانشوری بوده است و مسئله امروز کشور انفجار فاجعه آمیز ویروس منحوس کروناست که باید برای از بین بردن و جلوگیری از انتشار آن همت و کوشش کرد.

ولایتی با تاکید بر این که استفاده از ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کروناست اضافه کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به زودی شاهد فراوری و توزیع اسپری ضد کرونا در کشور که امروز در این مرکز رونمائی شده نیز خواهیم بود.

دکتر زالی نیز با اشاره به قطب ارجاعی بیمارستان مسیح دانشوری از روزهای ابتدایی آغاز کرونا به صورت شبانه روزی گفت: این بیمارستان علاوه بر صندلی وزین در بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمارانی کرونایی، فعالیت های جدی علمی، پژوهشی و تحقیقی را نیز دنبال کرده است و صندلی بیمارستان مسیح دانشوری فراملی و بین المللی است که از همان ابتدای آغاز کرونا، کادر درمان و پزشکی آن به دنبال پارادایم مقابله با کرونا بوده است که به مرحله عملیاتی رسید.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران ضمن تاکید بر اینکه همچنان استفاده از ماسک در سطح جهان بهترین راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست اضافه کرد: عملکرد اسپری ضد کرونا که امروز به مرحله رونمایی رسید به گونه ای است که پس از آغشته شدن بر روی سطح ماسک یا لباس، ویروس کرونا به صورت اختصاصی شناسائی شده و غیر فعال می گردد.

وی گفت: در حالی که تهران در شرایط وخیمی قرار گرفته است اما آمارها حاکی از آن است که از روز اول آغاز کرونا تا به امروز حدود 93.7 درصد بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته اند که این نشان از ثمر بخشی فعالیت های شبانه روزی تیم پزشکی دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر قنوی مخترع اسپری ضد کرونا نیز در این مراسم گفت: شواهد نشان می دهد بخش عظیمی از انتقال ویروس کرونا به وسیله ذرات هوا صورت می گیرد که این محصول قابلیت شناسایی ویروس کرونا به صورت اختصاصی را داشته و فورا ویروس را غیر فعال می نماید.

دکتر صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری نیز در مورد حمایت از شرکت های دانش بنیان و به طور خاص فلیت های فوری و اولویت دار در کشور گفت: از آنجایی که موضوع سلامت در کشور بسیار حائز اهمیت می باشد قبل از اینکه کرونا شیوع یابد، نقشه نیازهای کشور از جمله خط فراوری ماسک، ونتیلاتور، محلول ضد عفونی کننده و فراوری انواع دارو توسط نخبگان و شرکت های دانش بنیان طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در حال حاضر صادر کننده ماسک و ونتیلاتور به کشورهای اروپایی است توضیح داد: ملاک برای رونمایی و حمایت از این محصول ضد کرونای ایرانی اخذ مجوز از مراجع ذی ربط بود که تمامی مجوزها و پروانه فراوری از وزارت بهداشت گرفته شده و ما نیز در حوزه تجاری سازی حمایت های لازم را انجام خواهیم داد تا این محصول ایرانی به بازار جهانی راه یابد.

منبع: اقتصادنیوز

به "از اولین اسپری ضد کرونای ایرانی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اولین اسپری ضد کرونای ایرانی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید