آمار کرونا در ایران 21 مرداد ، مجموع جان باختگان به 18 هزار و 800 نفر رسید

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز 21 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 345 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 269 نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا در ایران 21 مرداد ، مجموع جان باختگان به 18 هزار و 800 نفر رسید

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 331 هزار و 189 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 184 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار و 800 نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون 288 هزار و 620 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: 3983 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و 736 هزار و 514 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی درباره استان های در شرایط قرمز گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری درباره شرایط استان های در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح شرایط بیماری در استان چهارمحال و بختیاری که در هشدار به سر می برد، گفت: این استان در ابتدای شیوع بیماری یعنی اسفندماه به نسبت بسیاری از استان های کشور خیز سنگین تری را تجربه کرد. این استان در فروردین ماه با خیز نسبتا متوسط در موارد ابتلا و بستری روبرو شد. اگرچه در اردیبهشت ماه شاهد کاهش ابتلا بودیم اما از اوایل خردادماه مجددا شاهد سیر صعودی در موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین تعداد موارد ابتلا و بستری طی دو ماه گذشته در این استان به دو برابر رسیده و شیب صعودی موارد ابتلا به شکل نگران کننده در حال امتداد است. در حال حاضر پنج شهرستان این استان در شرایط قرمز و یک شهرستان در شرایط هشدار قرار گرفته است. شدت موارد بستری در برخی شهرستانها مانند بروجن، شهرکرد، لردگان و … دارای شدت بیشتری است.

لاری افزود: از اقدامات خوب همکاران ما در کادر بهداشت و درمان می توان به اهتمام امر آموزش مردم در جهت آشنایی با کووید 19، پیشتازی در غربالرگری، حساسیت ویژه در ایزوله کردن بیماران و قرنطینه اطرافیان آنها، حضور پررنگ تعدادی زیادی از پزشکان در فضای مجازی جهت آموزش به مردم و کاهش مراجعه حضوری به مراکز درمانی و استفاده از به روزترین روش های درمانی اشاره کرد.

وی گفت: از اوایل تیرماه 487 تخلف در اجرای پروتکلهای بهداشتی توسط اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی گزارش شده است و در همین بازه زمانی 54 واحد متخلف پلمب شده اند. میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی و ادارات 72 درصد و توسط شاغلین بانکها و سازمانهای دولتی 89 درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و استفاده جدی تر از ماسک توسط مردم، شاهد توقف فرایند صعودی در موارد ابتلا و بستری در هفته های آینده باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مطمئنا ویروس کرونا این مهمان ناخوانده، ماه ها با ما خواهد بود. بنابراین باید سبک زندگی خودمان را با حضور بیماری تغییر دهیم. این ویروس در کنار تمام پیامدهای منفی می تواند موجب تقویت همبستگی اجتماعی شود. امیدواریم با همراهی و همدلی یکدیگر بتوانیم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دستها و فاصله گذاری اجتماعی، بتوانیم شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "آمار کرونا در ایران 21 مرداد ، مجموع جان باختگان به 18 هزار و 800 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 21 مرداد ، مجموع جان باختگان به 18 هزار و 800 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید