گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی، اشکانی: به کسب دو مدال طلا امیدواریم، گرایی می توانست فینالیست گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: گرایی کم تجربه بود و می توانست فینالیست گردد.

گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی، اشکانی: به کسب دو مدال طلا امیدواریم، گرایی می توانست فینالیست گردد

به گزارش خبرنگار اعزامی وبلاگ اخبار و رویدادها از اندونزی، علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از رقابت مهرداد مردانی و گرایی در مسابقات بازی های آسیایی درخصوص عملکرد آنها گفت: در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی بعد از اینکه نابغه کشتی از دنیای کشتی خداحافظی کرد، کوشش می نماید تا جانشین خوبی برای او باشد ولی با این حال احتیاج به تجربه های بیشتری دارد. تجربه حضور در رقابت های رسمی او را پخته تر می نماید. او در راند اول حریف سرسخت خودش از کره جنوبی که در جهانی پاریس سوم گردیده بود را شکست داد که کمی انرژی اش تحلیل رفت. در رقابت با حریف ژاپنی اش هم یک مقدار اسیر بی تجربگی شد. او می توانست بهتر از این کشتی بگیرد. اگر یادتان باشد سر و گردنی که سعید عبدولی از کشتی گیر کره ای گرفت، گفتند پنج ثانیه فرصت دارد اجرای فن کند. در این بازی هم اختلاف نظر در داوری وجود داشت. حریف مهرداد خوب بود اما کشتی کمی از دست مردانی درآمد. حریف او بالای 15 ثانیه سر و گردن مهرداد را گرفته بود که باعث خفگی و عدم رسیدن خون به مغز می گردد که داورها بعد از پنج ثانیه سوت می زنند که این انجام نشد. مهرداد می تواند بهتر از این هم باشد. انتظار و توقع مردم از این وزنی که در طی دهه گذشته در اختیار ما بوده به جاست. ان شاءا... که مهرداد جانشین خوبی در این وزن باشد.

او در خصوص محمدرضا گرایی هم چنین شرح داد: من نمی خواهم قضاوت ناعادلانه ای بکنم اما اگر دو داور عادل بیایند قضاوت نمایند می گویند که چقدر در کشتی او با تاسمرادف در حقش احجاف شد. هم از خاک و هم در سر پا. اما دیدید که تا لحظه های آخر جنگید و نشان داد که نمی خواهد شکست بخورد. او چند دوره قهرمانی جهان گردیده و نفر سوم المپیک است. هر دوی این بچه ها اولین بار است که در رده بزرگسالان به آسیایی می آیند. گرایی می توانست فینالیست گردد چون همین یک ماه پیش حریف قزاق را برده بود. او توانست با جنگندگی و رشادت این کشتی گیر را ببرد. حرف هایی که درباره مردانی درخصوص فیتو زدم اینجا هم باید بگویم. وقتی حریف می خواهد فیتو بزند پاهای او باید روی سر و گردن حریف قرار بگیرد. اینجا کمی در اخطار امتیاز دادن اجحاف کردند ولی فیتو اجرا شد. می شد زودتر هم سوت بزنند و آن پایی که گرفتند به نظر من پا نبود چون حریفش پایش را روی دست رضا گذاشت و همین اجرا شدنش چند ثانیه گذشت. رضا می توانست این کشتی را ببرد اما یک مقدار همان تجربه باعث عدم موفقیت در این کشتی شد.

او در خصوص این پیش بینی که کشتی فرنگی می تواند صاحب دو مدال طلا گردد و آیا در بین چهار نماینده روز چهارشنبه نماینده ای در فینال خواهیم داشت یا نه، گفت: اوزان 77، 87،97 و 130 کیلوگرم فردا (چهارشنبه) کشتی خواهند گرفت. در این اوزان ما حرف های زیادی برای گفتن داریم. در 77 علی گرایی همین پنج ماه پیش در فینال مغلوب حریف چینی شد. ان شاءا... بتواند این بار با برنامه ریزی نتیجه دیگری را رقم بزند. ما باید رفته رفته برای کشتی های بعد برنامه داشتیم اما حریف سختش در دور اول است. در 87 حسین نوری کارش نسبت به گرایی آسان تر است اما حریف خوش نام ازبک که قهرمان جهان و عنوان دار المپیک است از 97 به 87 آمده و ان شاءا... شاهد یک کشتی خوب و با کیفیت خواهیم بود.

وی تاکید نمود: در 97 اکبر حیدری در نخستین تجربه رسمی اش حضور پیدا می نماید. او هیچ کدام از رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نتوانسته دوبنده تیم ملی را بپوشد. دوست دارم تمام علاقه مندان کشتی پسر خوب و شیرین شهر قم را دعا نمایند. کشتی اول او کمی راحت تر است اما در کشتی دوم باید با حریف قزاق که چندین عنوان آسیایی دارد مسابقه بدهد. قدرت بدنی حریف قزاقی بیشتر است. اکبر اگر می خواهد در این وزن حرفی برای گفتن داشته باشد باید چنین رقبایی را شکست دهد.

اشکانی گفت: در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی زاده را داریم که شورای فنی بر این نظر بودند تا ایشان نماینده کشورمان در این وزن باشد. در گروه او قهرمان های اول تا سوم آسیا حضور دارند. او کشتی سختی با حریف چینی دارد که کمی با توجه به وزن و قدرتی که دارد چغر است. حریف ازبکش هم خوب است که در فینال آسیا حضور داشت. ان شاءا... بتواند با برد این دو کشتی گیر راهی فینال گردد. در فینال هم و در طرف دیگر گروه حریف قزاق که سه دوره قهرمان جهان گردیده حضور دارد اما بهنام باید او را ببرد. بهنام مثل همیشه پرقدرت و پرتوان باشد و با دست های سنگینش که مثل پتک است باید به حریفانش فشار بیاورد تا ایران عزیز را به مدال خوشرنگ برساند.

اشکانی همچنین درخصوص وضعیت شغلی مربیان و کشتی گیران گفت: کادر فنی تیم های ملی کشتی هم مثل ورزشکاران احتیاج به حمایت دارند. نمی خواهم گلایه کنم اما در یک سالی که ما در اردو بودیم ماموریت ورزشی ما تایید نگردیده است. خیلی در فشار هستیم. امیدواریم وزیر ورزش با مسئولان شرکت نفت وارد مذاکره شوند تا مرخصی و ماموریت ما تمدید گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی، اشکانی: به کسب دو مدال طلا امیدواریم، گرایی می توانست فینالیست گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی، اشکانی: به کسب دو مدال طلا امیدواریم، گرایی می توانست فینالیست گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید