نگاه بخشی به موضوعات محیط زیستی موجب خسران می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، میرمحمد غراوی عصر شنبه در نشست تخصصی خلیج گرگان و تالاب های بین المللی استان گلستان اظهار کرد: سازمان محیط زیست باید با طرح یک مسیر اقدامات ما را برای توسعه سواحل و این که چه ویژگی هایی باید داشته باشد، معین کند.

نگاه بخشی به موضوعات محیط زیستی موجب خسران می گردد

وی اضافه نمود: سند آمایش گلستان به دو مقوله کشاورزی و گردشگری توجه دارد و اگر نتوانیم از ظرفیت سواحل بهره ببریم نمی توانیم به اهداف موجود در سند برسیم.

غراوی با بیان این که نگاه بخشی به موضوعات محیط زیستی موجب خسران است، ادامه داد: گلستان از سهم حق آبه ای که بنا بود وارد خلیج گرگان گردد ضرر کرد مقرر گردیده بود که این امر از نکارود اتفاق بیفتد اما اکنون با احداث سد ما هیچ آبی را نمی بینیم که وارد خلیج گردد.

وی با بیان این که باید با پمپاژ آب دریا به خلیج گرگان شرایط آن را حفظ کنیم، توضیح داد: با مذاکراتی که با سازمان بنادر و دریایی داشته ایم درصدد هستیم تا لایروبی را انجام دهیم.

غراوی به طرح گردشگری آشوراده که به 22 هکتار رسیده اشاره نمود و در مورد تالاب گمیشان چنین گفت: پهنه وسیعی از تالاب گمیشان به فعالیت های آبزی پروری و فعالیت های اقتصادی دیگر اختصاص دارد اما تنها استانی هستیم که با وجود میزان زیاد ساحل از بندر محروم هستیم.

وی توضیح داد: باید بندر مسافربری در استان داشته باشیم و حداقل انتقال مسافر به بنادر دیگر مانند بندر انزلی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگاه بخشی به موضوعات محیط زیستی موجب خسران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه بخشی به موضوعات محیط زیستی موجب خسران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید