نخستین نمایشگاه ملی صنعت پسته در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در مراسم افتتاح این نمایشگاه فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان حضور داشتند.

نخستین نمایشگاه ملی صنعت پسته در رفسنجان افتتاح شد

دبیر برگزاری نمایشگاه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها گفت: در این نمایشگاه فعالان صنعت پسته حضور دارند و محصولات خود را در قالب نهاده های کشاورزی، سیستم های آبیاری، فرآوری پسته و ... عرضه نموده اند.

محمدحسین شمشیری با بیان اینکه در این نمایشگاه 30 شرکت داخلی و خارجی در قالب 19 غرفه حضور دارند، اضافه نمود: این نمایشگاه از امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 10 صبح تا 13 صبح و عصرها از 15 تا 20 شب پذیرای عموم علاقمندان است و چنانچه با استقبال مردم روبرو شد تا روز جمعه هفته جاری نیز تمدید می گردد.

وی اضافه نمود: بخش زیادی از شرکتهای این نمایشگاه تولیدی و بخش کوچکی دانش بنیان هستند که از مراکز رشد آمده اند و پنج شرکت دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند که اختصاصاً در زمینه پسته فعالیت می نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مبنای اقتصاد مقاومتی مبتنی بر شرکتهای دانش بنیان است کوشش کردیم از شرکتهای دانش بنیان استفاده کنیم که شرکتهای دانش بنیان از دانشگاه ولی عصر و یک شرکت دانش بنیان از یزد شرکت نموده اند.

شمشیری گفت: برای اطلاع رسانی این نمایشگاه در سطح شهرستان و استان کوشش زیادی انجام دادیم و ظرف این سه روز بازدیدنمایندگان معین خواهند کرد که چقدر در این امر موفق بوده ایم.

دبیر برگزاری نمایشگاه ملی صنعت پسته توضیح داد: نزدیک به شش ماه به شرکتهای مختلف صنعت پسته در کشور اطلاع رسانی کردیم منتهی با توجه به بعد مسافت، شرکتهایی که توانستیم جذب کنیم از استان کرمان و یزد هستند.

دبیر همایش ملی پسته در ادامه ابراز داشت: باغداران پسته در تامین برخی از نهاده های خود مانند کود، سم، ماشین آلات و ... هیچ مرجع معینی ندارند و هر کسی به شیوه ای عمل می نماید که یکی از هدفهای این نمایشگاه آن است که شرکتهایی که در زمینه های مرتبط با پسته در حال فعالیت هستند دور هم جمع نموده و با مصرف نمایندگان این نهاده ها رودررو کنیم.

شمشیری توضیح داد: پیش بینی می کنیم ارتباط خوبی بین تولیدنماینده و مصرف نماینده در این نمایشگاه برقرار گردد تا مصرف نمایندگان این محصولات را با قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر خریداری نمایند.

دبیر همایش ملی پسته در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاحیه دومین همایش ملی پسته در روز چهارشنبه (فردا)، اعلام کرد: فردا چهارشنبه دومین همایش ملی پسته افتتاح می گردد که کیخواه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در افتتاحیه همایش حضور می یابد.

شمشیری درباره میزان تاثیر برگزاری نمایشگاه صنعت پسته با توجه به نابودی بیش از 90 درصد محصول پسته رفسنجان در امسال نیز اظهار کرد: در این رابطه باید عرض کنم هم محورهای همایش ملی پسته درباره چالش های پسته است و هم شرکتهایی که در این نمایشگاه مستقر هستند در زمینه مسائل حاد باغات پسته محصولات خود را عرضه نموده اند و ما امیدواریم از این همایش و نمایشگاه خروجی خوبی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین نمایشگاه ملی صنعت پسته در رفسنجان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نمایشگاه ملی صنعت پسته در رفسنجان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید