لزوم کاهش سفر های درون شهری، برای منابع ساکن آلاینده فکری کنیم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مرتضی الویری در هشتاد و پنجمین جلسه شورا در واکنش به گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص آلودگی هوا گفت:اگر به تصویر کامل و جامع در مورد آلودگی هوا برسیم، در حوزه حمل و نقل گزارش ارائه گردیده خوب بوده است، اما دو عامل در این گزارش مد نظر قرار نگرفته است. یکی از این عوامل کاهش سفرهای درون شهری است.

لزوم کاهش سفر های درون شهری، برای منابع ساکن آلاینده فکری کنیم

وی اضافه نمود: ما می توانیم سفرهای درون شهری را کاهش دهیم که قطعا اقدامی موثر در حوزه مقابله با آلودگی هوا است. در حقیقت می توانیم بسیاری از کارهای خدماتی بانکی و بیمه را به صورت الکترونیک انجام دهیم و از سفرهای درون شهری بکاهیم.

الویری ادامه داد: 30 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع آلاینده ساکن و 70 درصد از آن مربوط به منابع آلاینده متحرک است. باید بر روی 30 درصد منابع ساکن از طریق خروج کارخانجات آلاینده از شهر اقدام جدی انجام دهیم.

وی در ادامه تاکید نمود: شهری که بر روی گسل زلزله قرار گرفته است آیا نمی توانیم برای دراز مدت نسبت به توزیع شبکه گاز که از ابتدا کار اشتباهی بوده است، تصمیم موثری بگیریم و در دراز مدت بر روی فراوری برق و جایگزینی آن با گاز فکر کنیم؟ قطعا اینها سرفصل هایی هستند که می تواند در حوزه کاهش آلودگی هوا یاری بسزایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم کاهش سفر های درون شهری، برای منابع ساکن آلاینده فکری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم کاهش سفر های درون شهری، برای منابع ساکن آلاینده فکری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید