روایت داستان&shy های مشهور ادبیات با فرم های هندسی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نقاشی های ایرج اسکندری با عنوان حکایت شیرین به گالری ساربان خواهد رفت.

روایت داستان&shy های مشهور ادبیات با فرم های هندسی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، اسکندری در این نمایشگاه به سراغ نقش مایه های ایرانی و مرور آثار کهن ادبیات فارسی رفته است. همچنین او در این مجموعه تجربیات متفاوتی در فرم و متریال مورد استفاده خود داشته است.

زروان روح بخشان، منتقد و مدرس هنرهای تجسمی در استیتمنت این نمایشگاه آورده است:

حکایت شیرین ایرج اسکندری در امتداد رویکرد وی در ترکیب و تلفیق قواعد هنر مدرن با مضامین و نقش ­مایه ­های نمادین ایران زمین شکل گرفته و حاوی تضادی معنادار میان روایت تصویری و مواد و تکنیک به ­کار رفته در آثار است. چکیده ­نمایی­ هایی از داستان­ های مشهور ادبیات فارسی در قالبِ فرم ­ها و تقسیمات هندسی و تخت­ نمایی تک رنگ و آشکارا مدرنیستی، آن هم با موادی زمخت و تکنیکی سخت، حکایتی چند لایه و پرکنایه است که ظاهراً به داستان خسرو و شیرین یا شیرین و فرهاد اشاره می­ کند، اما در واقع دلالت­ های ضمنی دیگری را رقم ­می­ زند؛ از حکایت شیرین یک عمر نقاشی تا جدال میان لطافت هنر و سرسختی زندگی.

این نمایشگاه روز جمعه 25 آبان افتتاح شده و تا روز دوشنبه 5 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند جهت بازدید از آثار همه روزه به جز سه شنبه ها، از ساعت 16الی 20 به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش خ یوسفی، پلاک130 مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روایت داستان&shy های مشهور ادبیات با فرم های هندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت داستان&shy های مشهور ادبیات با فرم های هندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید