حفظ صلح، مهمترین دغدغه جامعه جهانی، صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند.

حفظ صلح، مهمترین دغدغه جامعه جهانی، صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند

به گزارش خبرنگار از ؛ گفت: محمد جواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین گشایش نخستین کنگره بین المللی سلامت برای صلح، با اشاره به نقش متخصصان سلامت در صلح گستری، گفت: صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند و صلح که مهمترین دغدغه جامعه دنیای است می تواند منجر به گسترش سلامت گردد و هر دوی این مقوله زیرساختی برای توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه شهر شیراز، شهری تاریخی با پیشینه نوع دوستی و آرامش گستری است و شاعران به نامی همچون حافظ و سعدی نماد صلح و دوستی در تاریخ شیراز هستند، اضافه نمود: در هر جای کره خاکی بایستی به فکر توسعه و رفاه بیشتر جامعه باشیم و باید صلح را گسترش و سلامت مردم را حفظ و ارتقاء دهیم.

مرادیان با اشاره به اینکه متخصصان سلامت طلایه داران نظام بهداشت هستند، ادامه داد: حوزه سلامت با کاستن از درد مردم و درمان بیماری ها، جامعه را به سمت گسترش صلح و دوستی و سلامت پیش می تواند پیش ببرد.

همان گونه که فردوسی به زیبایی گفت:

توانا بود هرکه دانا بود زدانش دل پیر برنا بود

رئیس پنل بحران های پیچیده در کنگره بین المللی سلامت برای صلح، گفت: اگر قرار است کسی مقولانه و با تعقل فکر کند و فکری در جهت گسترش صلح داشته باشد احتیاج به روح سالم دارد و طلایه داران سلامت این زمینه را فراهم میکنند.

مرادیان رعایت اخلاق پزشکی از الزامات برقراری سلامت برای صلح بیان نمود و گفت: رعایت اصول ارتباط بین پزشک و بیمار باید به درستی برقرار گردد.

وی در انتها، حضور بزرگان و اساتید برجسته بین المللی در این کنگره را موجب ایجاد تبادل اطلاعات و تجربیات بیان نمود و گفت: کنگره بین المللی سلامت برای صلح با هدف تقویت کوشش های جامعه متخصصان سلامت برای گسترش صلح و گفتمان صلح در سطح دنیا طراحی شده است.

لازم به ذکر است نخستین کنگره بین المللی سلامت برای صلح به مدت 3 روز در شهر شیراز برگزار می گردد.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حفظ صلح، مهمترین دغدغه جامعه جهانی، صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ صلح، مهمترین دغدغه جامعه جهانی، صلح و سلامت دو مقوله لازم و ملزوم همدیگر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید