110 هزار آواره سوری به ادلب بازگشتند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نزدیک به 110 هزار آواره سوری در چارچوب توافقنامه آتش بس روسیه-ترکیه که از ششم مارس گذشته اجرایی شده است، به مناطق خود در استان ادلب بازگشتند.

110 هزار آواره سوری به ادلب بازگشتند

محمد حلاج، مدیر تیم هماهنگ کننده امور شهروندی در شمال سوریه که مسؤول جمع آوری اطلاعات از آوارگان است، در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: بخشی از آوارگان به محض آنکه دولت سوریه عملیات های نظامی خود را در منطقه متوقف کرد، به مناطق خود بازگشتند.

حلاج در ادامه گفت: از مجموع حدود یک میلیون سوری که از اکتبر 2019 در پی بالا دریافت درگیری ها میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در ادلب از این شهر آواره شدند، 109 هزار و 714 سوری 40 روز پس از امضای توافقنامه آتش بس در ادلب به خانه های خود بازگشتند.

این مسؤول سوری اضافه کرد: هنوز تعداد زیادی از این آوارگان به زندگی در اردوگاه هایی واقع در نزدیکی مرزهای سوریه-ترکیه ادامه می دهند و تمایلی به بازگشت به مناطق اصلی سکونت خود ندارند.

پیشتر بخشی از این آوارگان در پی بالا دریافت درگیری ها در ادلب به اردوگاه های نزدیک مرزهای ترکیه حرکت نموده و بخش دیگری از آن ها به سمت مناطق تحت کنترل مخالفان سوری هم پیمان با ترکیه در شمال سوریه رفتند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "110 هزار آواره سوری به ادلب بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110 هزار آواره سوری به ادلب بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید