کشف بقایای یک دژ باستانی از زیر یک تپه خاکسپاری واقع در قبرس

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف بقایای یک دژ باستانی از زیر یک تپه خاکسپاری واقع در قبرس صورت گرفت.

کشف بقایای یک دژ باستانی از زیر یک تپه خاکسپاری واقع در قبرس

باستان شناسان پیروز شدند با کاوش در قبرس بقایای یک دژ باستانی را کشف نمایند که قدمت آن به اوایل قرن پنجم پیش از میلاد باز میگردد. باستان شناسان این دژ باستانی را درحالی کشف نموده اند که زیر یک گور تپه مدفون شده بود.

محققان در طول 10 سال اخیر، کاوش گورهای تپه ای (تپه هایی که روی گور قرار دارند) را مورد آنالیز قرار داده اند و اکنون کاوش اخیری که در قبرس اجرا شده، به کشف بخشی از یک دژ دفاعی منجر شده است.

این گور تپه ای بزرگ مساحتی بزرگتر از یک زمین فوتبال دارد و گمان می رود در حوالی قرن سوم پیش از میلاد ساخته شده باشد. محققان در دهه اخیر به تدریج این تپه را مورد آنالیز قرار داده اند اما کاوش اخیر نشان داد این تپه روی دیوار یک دژ شکسته شده ساخته شده که قدمت بیشتری به نسبت تپه دارد.

مردم باستانی قبرس این دژ را زیر حدود 13 هزار و 700 متر مکعب خاک و شن مدفون نموده بودند، به همین علت این دژ باستانی در زیر تپه تاحدی سالم به جای مانده است. ارتفاع بخش شمال شرقی این دیوار همچنان تا 6 متر حفظ شده است. هنوز تعیین نیست چه کسی این تپه تاریخی را ساخته است. این کاوش بخشی از پروژه بزرگتری است که با هدف شناسایی سازه های شهری شهر باستانی پافوس شروع شده است.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای یک دژ باستانی از زیر یک تپه خاکسپاری واقع در قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک دژ باستانی از زیر یک تپه خاکسپاری واقع در قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید