خاتمه خوش جودوکاران با کسب عنوان چهارمی، ژاپن قهرمان شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مسابقات جودو قهرمانی دنیا که پنجشنبه 29 شهریورماه با حضور 755 جودوکار از 125 کشور به میزبانی آذربایجان در باکو شروع گردیده بود، عصر امروز با قهرمانی ژاپنی ها به خاتمه رسید. جودوکاران این کشور در مجموع مردان و زنان با کسب 7 مدال طلا، 5 نقره و 4 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

خاتمه خوش جودوکاران با کسب عنوان چهارمی، ژاپن قهرمان شد

تیم ملی کشورمان که با سه جودوکار در این مسابقات شرکت نموده بود، با مدال طلای سعیدملایی و برنز محمد محمدی بریمانلو همراه با اوکراین به صورت مشترک عنوان پنجم را در مجموع مردان و زنان به خود اختصاص داد. جواد محجوب نیز از دست یابی به مدال بازماند.

بعد از ژاپن، کره جنوبی با دو طلا و یک نقره نایب قهرمان شد و فرانسه با یک طلا، یک نقره و یک برنز در رده سوم ایستاد. گرجستان با یک طلا، یک نقره و یک برنز چهام شد. تیم های اسپانیا با یک طلا، کوبا با دو نقره، روسیه و هلند هم با یک نقره و دو برنز، عناوین ششم تا دهم را کسب کردند.

در بخش مردان ژاپن با دو طلا، دو نقره و دوبرنز در جای نخست ایستاد. کره با دو طلا و یک نقره دوم شد، گرجستان با یک طلا، یک نقره ویک برنز در مکان سوم و ایران نیز با همان دو مدال چهارم شد. تیم های اسپانیا، روسیه و آذربایجان بعد از تیم کشورمان در مکانهای بعدی قرار گرفتند.

در روز پایانی مبارزات وزن 100+ کیلوگرم مردان و 78+ کیلوگرم زنان برگزار گردید. در غیاب تدی رنر قهرمان 10 سال گذشته دنیا که از روی سکوها مبارزات رقبای خود را تماشا می کرد، این گورام تشوشویلی گرجستانی بود که از نبود رنر بیشترین بهره را برد و با برتری مقابل همه رقبا یک مدال طلای دنیا به ویترین شلوغ افتخاراتش افزود.

این گرجستانی همه رقیبانش را تا فینال زیر 3 دقیقه ضربه فنی کرد و فقط دور سوم برابر روی مایر هلندی به زحمت افتاد و 7 دقیقه مبارزه کرد. مدال نقره این وزن به کوکائوری از آذربایجان رسید ومدالهای برنز را نیز هاراسوا از ژاپن و اولزی بایار از مغولستان دریافت کردند.

در وزن 78+ کیلوگرم زنان نیز آساهینا از ژاپن طلا گرفت. اورتیز از کوبا به نشان نقره دست یافت و مدالهای برنز نیز به کایرا سیرات از ترکیه و لاریسا سیریچ از بوسنی رسید.

نفرات برتر اوزان مختلف در بخش مردان:

وزن 60- کیلوگرم: 1- تاکاتو نائوهیسا(ژاپن) 2-روبرت مشیویدابزده(روسیه) 3-ناکایاما از ژاپن و امیران پاپانیاشویلی (گرجستان)

وزن 66- کیلوگرم: 1- هیفومی آبه(ژاپن) 2-یرلان سرخیزانوف(قزاقستان) 3-زانتیارا(اوکراین) و آن بول (ژاپن)

وزن 73- کیلوگرم: 1-آن چان گریم از کره جنوبی 2-هاشیموتو(ژاپن) 3- محمد محمدی بریمانلو(ایران) و راهنمایی حیدراف(آذربایجان)

وزن 81- کیلوگرم: 1- سعید ملایی(ایران)2- فوجی وارا(ژاپن) 3-ودات آلبایراک(ترکیه) و ویزارسک(آلمان)

وزن 90- کیلوگرم: 1-نیکولاس شرزادشویلی(اسپانیا) 2-فیلیپ سیلوا(کوبا) 3-ناکاگاوا(ژاپن) و اکسل سلرگت(فرانسه)

وزن 100- کیلوگرم: 1-چوگوهام(کره جنوبی) 2-وارلام لیپارتیانی(گرجستان) 3- احتیاج الیاس اف(روسیه)

وزن 100+ کیلوگرم: 1-گورام تشوشویلی از گرجستان 2-کوکائوری(آذربایجان) 3- هاراساوا(ژاپن) و الزی بایار(مغولستان)

منبع: خبرگزاری مهر

به "خاتمه خوش جودوکاران با کسب عنوان چهارمی، ژاپن قهرمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه خوش جودوکاران با کسب عنوان چهارمی، ژاپن قهرمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید