مشخصات فنی شیائومی بلک شارک 5 و 5 پرو فاش شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، گوشی های سری بلک شارک 5 قرار است به زودی رونمایی شوند. به همین دلیل امروز دو مدل از آن ها در وب سایت TENNA دیده شدند.

مشخصات فنی شیائومی بلک شارک 5 و 5 پرو فاش شد

بلک شارک گوشی های گیمینگ بسیار باکیفیتی فراوری می نماید و سابقه آن هم در این زمینه عالی است. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته بود که سری بلک شارک 4، تنها گوشی های گیمینگی بودند که در برابر فشار سنگین نشکستند در حالی که نماینده های ایسوس یعنی سری راگ فون 5 و بعلاوه لنوو لیجن دوئل 2 با یک فشار نسبتا کم کاملا از وسط شکستند.

کیفیت بالا، قدرت سخت افزاری کم نظیر و قیمت بسیار عالی سبب شده گوشی های گیمینگ بلک شارک در بین کاربران و گیمرها هواداران زیادی پیدا نمایند. سری بلک شارک 5 اما اگرچه هنوز رونمایی نشده اما کاربران بسیار منتظر ورود آن ها هستند. شیائومی معمولا گوشی های گیمینگ خود را در ماه مارس هر سال رونمایی می کرد. یعنی در واقع باید یک ماه دیگر شاهد این اتفاق باشیم. البته اگر تغییری در برنامه های شرکت چینی بوجود نیاید.

این طور که به نظر می رسد، سری بلک شارک 5 شامل دو گوشی در مدل استاندارد و پرو خواهند بود که امروز هر دو مدل آن ها در وب سایت TENNA دیده شدند. یکی از تفاوت های اساسی و مهمی که در این نسل شاهد هستیم، پردازنده تازه برای مدل پرو و بعلاوه بهبود مشخصات دوربین آن است.

طبق آنچه در وب سایت TENNA مشاهده شد، بلک شارک 5 پرو با شماره مدل KTUS-A0 شناخته خواهد شد و پردازنده ای با فرکانس 3.0 گیگاهرتز خواهد داشت. اگرچه TENNA نام دقیق این تراشه را فاش نکرد اما به احتمال بسیار فراوان این تراشه همان اسنپدراگون 8 نسل 1 است که اگر سیستم خنک نماینده خوبی برای آن در نظر گرفته گردد، در انجام تمام بازی ها عملکرد بی نظیری از خود به نمایش خواهد گذاشت چرا که گفته می گردد توانایی گرافیکی آن به مقدار گرافیک 5 هسته ای به کار رفته در تراشه A15 قدرتمند است.

در کنار این پردازنده قدرتمند (یا در نهایت Dimensity 9000 که آن هم فوق العاده قدرتمند و سریع است)، از 8/12/16 گیگابایت حافظه رم و 256/512 گیگابایت حافظه داخلی به کار گرفته خواهد شد تا بلک شارک 5 پرو یکی از گوشی های گیمینگ فوق العاده قدرتمند سال 2022 باشد. البته در سال گذشته گوشی های رقیب با 18 گیگابایت حافظه رم هم راهی بازار شدند و سال جاری هم قرار است این اتفاق رخ دهد اما بلک شارک با علم بر اینکه همین 16 گیگابایت هم فراتر از انتظار کاربر است، قصد عرضه مدلی با این مقدار حافظه رم را ندارد.

دوربینی که بلک شارک 5 پرو به عنوان سنسور اصلی خود خواهد داشت، 108 مگاپیکسلی است در حالی که سنسور به کار رفته روی پنل جلو برای عکاسی سلفی 13 مگاپیکسل بزرگی خواهد داشت که به نسبت نمونه 20 مگاپیکسلی به کار رفته در بلک شارک 4 بسیار کمتر است. هر چند مقدار کیفیت تصاویر لزوما با مگاپیکسل مشخص نمی گردد و از طرفی قرار نیست یک گوشی گیمینگ از لحاظ عکاسی و فیلم برداری قدرتمند و باکیفیت باشد.

نکته مهم اما باتری این محصول است که گفته می گردد 4650 میلی آمپر ساعتی خواهد بود و کاربر می تواند با شارژر بسیار سریع 120 واتی آن را شارژ کند. این شارژر در مدل پرو سال گذشته هم به کار گرفته شد و سرعت بی نظیری دارد اما خود باتری ظرفیت زیادی ندارد و برای یک گوشی که قرار است زیاد با آن بازی گردد مناسب نیست. هرچند وجود شارژر سریع 120 واتی می تواند ظرف مدت چند دقیقه بار دیگر گوشی را برای انجام چند ساعت بازی آماده کند اما بهتر بود با وجود چنین شارژر پرسرعتی، حداقل یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی در نظر گرفته می شد.

بلک شارک 5 اما قرار است به تراشه ای با فرکانس 3.2 گیگاهرتز مجهز گردد که طبق شنیده ها احتمالا اسنپدراگون 870 خواهد بود. این گوشی از دوربین 64 مگاپیکسلی، 8/12 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و یک مدل مقرون به صرفه قیمت اما بسیار ارزشمند خواهد بود. البته عجیب است چرا بلک شارک از اسنپدراگون 888 در این مدل استفاده نمی نماید و تصمیم گرفت تراشه ای قدیمی و نه چندان قدرتمند را در مقایسه با تراشه های تازه کنونی به عنوان قلب تپنده گوشی گیمینگ خود در نظر بگیرد.

حافظه داخلی این گوشی برخلاف مدل پرو به 128/256 گیگابایت محدود خواهد شد اما باتری آن هیچ تغییری به نسبت قبل ندارد و همان 4650 میلی آمپر ساعتی است. البته شاید شارژری که شیائومی درون جعبه این گوشی قرار می دهد سرعت بسیار کمتری از نمونه به کار رفته در جعبه مدل پرو داشته باشد.

هنوز تا رونمایی از گوشی های سری بلک شارک 5 زمان زیادی به جای مانده اما امیدواریم طی این مدت به جای مانده خبرهای بیشتری در رابطه با این محصولات بشنویم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات فنی شیائومی بلک شارک 5 و 5 پرو فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی شیائومی بلک شارک 5 و 5 پرو فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید