درباره فیلم Inception

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نوشتن درباره Inception -که سرآغاز یا تلقین ترجمه اش نموده اند- کار ساده ای نیست. فاصله زیادی بین اکران فیلم و دسترسی سینمادوستان ایرانی به نسخه DVD آن افتاد، فاصله ای که کم نظیر بود.

درباره فیلم Inception

در این فاصله منتقدان و وبلاگ نویسانی که فیلم را دیده بودند، تقریبا همه زوایای فیلم را آنالیز نموده اند و از آنجا که در این وبلاگ بر آن نیستم که حرف تکراری بزنم، بنابراین از تکرار حرف ها و حاشیه های فیلم پرهیز می کنم.

خاطره ای از خواب های تو در تو: فکر کنم دانش آموز مقطع هدایت که بودم، چند بار خواب تو در تو دیدم! موضوع خواب در خصوص امتحانات بود. خواب می دیدم دیر نموده ام و به امتحان نرسیده ام، بعد با خودم فکر می کردم که از انجا که منضبط هستم، چینن چیزی ممکن نیست، پس احتمالا خواب هستم، بیدار می شدم و این بار می دیدم که یکی دو سؤال را بلد نیستم، با خودم آرزو می کردم که کاش باز هم خواب باشم، زور می زدم که از خواب بیدار شوم و انتها پیروز می شدم!

اما پس از تماشا فیلم، آن ترانه فرانسوی زیبایی که برای همزمان سازی یا سینکرونیزه کردن اعضا در لایه های خواب استفاده می شد، بدجور ذهنم را به خود مشغول نموده بود. جستجوی کوتاهی در اینترنت من را رساند به نام خواننده آن یعنی ادیت پیاف.

ادیت پیاف یکی از محبوب ترین خوانندگان فرانسه است. ترانه ای که در این فیلم از آن استفاده شده است، نه، من پشیمان نیستم نام دارد. که آن را می توانید از این لینک ها دانلود کنید و گوش کنید:

رپیدشیر، مدیافایر، پرشین گیگ

متن ترانه: نه هیچ به هیچ. هیچ به هیچ. از چیزی پشیمان نیستم. نه از خوبی ها و نه از بدیهایی که به من شده. دیگر برایم فرقی نمی کند. بهایشان پرداخته شده. پاک شده اند و دیگر فراموش. دیگر گذشته برایم اهمیتی ندارد. با خاطراتم آتش روشن می کنم. با زجرها و لذتهایم… دیگر به آنها نیازی ندارم.ع شقهایم از میان رفته اند. باهمه شدت شان. برای همواره از میان رفته اند. از صفر شروع می کنم… زیرا که زندگی ام…شادی هایم…امروز… با تو شروع می گردد.

تا به امروز نام ادیت پیاف را بسیار شنیده بودم ولی هیچ آلبومی از او در هاردم نداشتم، جستجویی کوتاه در خصوص پیاف و زندگی اش من را رساند به این توضیحات کوتاه در ویکی پدیا در خصوص او و متوجه شدم که فیلمی هم در خصوص او در سال 2007 ساخته شده است که بایستی تماشای باشد. در خصوص این فیلم در اینجا توضیحات خوبی داده شده است.

در خصوص موسیقی فیلم در اینجا توضیحات بسیار خوبی می توانید بخوانید.

در خصوص پیاف باید بیشتر خواند و دید و شنید.

خطر لوث شدن موضوع فیلم (اخطار اسپویلر)

اما یکی از تأثیرگذارترین سکانس های این فیلم، سکانس زیر بود. سکانسی که عشق و تخیل و فلسفه را درهم آمیخته بود.

به راستی بیداری چیست و خواب کدام است و آیا ما به سان دنیای ماتریکس در دنیای غیرواقعی نیستیم؟ آیا ما واقعی هستیم؟!

منبع: یک پزشک

به "درباره فیلم Inception" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره فیلم Inception"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید