خبرنگاران مبتلایان به کرونا در اردوگاه افاغنه ساوه تحت نظارت درمانی قرار دارند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ساوه - خبرنگاران - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری مرکزی گفت: در مهمانشهر شهید ناصری که محل اسکان افزون بر پنج هزار تن از اتباع کشور فغانستان است، 332 تن مبتلا به کرونا هستند که تنها سه نفر از آنها در بیمارستان و مابقی در قرنطینه تحت مداوا و مراقبت قرار دارند.

خبرنگاران مبتلایان به کرونا در اردوگاه افاغنه ساوه تحت نظارت درمانی قرار دارند

محمود حسنی شامگاه یکشنبه در نشستی که با حضور استاندار مرکزی در دفتر سرپرستی مهمانشهر شهید ناصری برگزار گشت، گفت: برای مراقبت از مبتلایان به کرونا در این اردوگاه 2 باب نقاهتگاه با ظرفیت 100 نفر ایجاد شده و ضمن ارائه خدمات درمانی، توزیع غذای گرم میان این افراد نیز انجام می شود.

به گفته او اکنون 38 تن از اتباع مقیم این اردوگاه که به کرونا مبتلا شده اند در نقاهتگاه تحت مراقبت هستند که 24 تن از آنها را بانوان تشکیل می دهند.

حسنی گفت: از یک هزار و 520 تن از ساکنان مهمانشهر شهید ناصری تست کرونا اجرا شده است که نتایج به دست آمده حاکی از مثبت بودن ابتلای 332 نفر داشت.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری مرکزی گفت: از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درخواست یکدستگاه ویژه تست کرونا کرده ایم تا برای بررسی نتیجه آزمایش ها از ارسال نمونه ها به تهران بی نیاز شویم و به سرعت موارد ابتلا را شناسایی و تحت مداوا قرار دهیم.

وی گفت: برای حمایت از خانوارهای ساکن این اردوگاه علاوه بر تخصیص یک ماه یارانه اضافی، نسبت به توزیع رایگان 100 هزار عدد ماسک و همچنین وعده های غذای گرم اقدام شده است.

در مهمانشهر شهید ناصری (واقع در 30 کیلومتری شرق شهر ساوه) پنج هزار و 33 تن از اتباع کشور افغانستان که عمدتا از اقوام پشتون و هزاره هستند در قالب یک هزار و 68 خانوار زندگی می کنند و با تلاش های دولت جمهوری اسلامی زمینه امرار معاش این افراد در قالب واحدهای دامپروری مهیا شده است.

این اردوگاه دارای سه باب مدرسه با 971 دانش آموز است که در امر تدریس آنها 40 تن از معلمان تحت نظر آموزش و پرورش شهرستان ساوه فعالیت می کنند.

خبرنگار وبلاگ اخبار و رویدادها در تاریخ هفتم تیر امسال با سفر به این مهمانشهر و گفت و گو با اهالی و سرپرست آن، گزارشی با عنوان دایه مهربانتر از مادر برای مهمانان افغان https://www.irna.ir/news/83834901 از شرایط زندگی اتباع افغانستانی مقیم شهرستان ساوه تهیه و منتشر کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مبتلایان به کرونا در اردوگاه افاغنه ساوه تحت نظارت درمانی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبتلایان به کرونا در اردوگاه افاغنه ساوه تحت نظارت درمانی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید