خبرنگاران آرامش در مراکز شماره گذاری خودرو زنجان در سایه تدابیر لازم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، زنجان - خبرنگاران - در نخستین روز از بازگشایی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها در زنجان، تعداد مراجعان برای اخذ خدمات در حد متعادل بوده و در سایه تدابیر اندیشیده شده با رعایت فاصله گذاری اجتماعی این مراکز شاهد هیچ ازدحامی نبود.

خبرنگاران آرامش در مراکز شماره گذاری خودرو زنجان در سایه تدابیر لازم

شماری از مراجعان به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها در زنجان از نحوه برنامه ریزی و طرح ریزی پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان ابراز رضایت کرده و گفتند: نوبت دهی و اجرای طرح پلاک زوج و فرد، باعث شده است تا در این روزهای کرونایی، ازدحام مراجعان اتفاق نیفتد.

یکی از مراجعه کنندگان به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو، گفت: ارایه خدمات در این مرکز بسیار خوب و راضی کننده است و با توجه به نوبت دهی و مراجعه افراد در ساعت تعیین شده، از شلوغی خبری نیست.

وی افزود: اگر مراجعان به تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان توجه جدی داشته باشند در این صورت می توانند خدمات مورد نیاز در این مراکز را با آرامش و اطمینان خاطر بهتر و بیشتری، دریافت کنند و سلامتی آنها نیز تهدید نشود.

یکی دیگر از مراجعان نیز گفت: دریافت نوبت و مراجعه افراد در ساعت مقرر، باعث شده است تا شرایط دریافت خدمات از این مرکز نسبت به روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا نیز بهتر باشد.

وی از اینکه کارهای مربوط به تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو خود را در این شرایط حساس و مخاطره آمیز به راحتی هرچه تمام انجام داده است ابراز رضایت کرد و افزود: وقتی خبر بازگشایی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری را شنیدم صبح زود برای انجام امور راهی این محل شدم و چون دریافت خدمات به صورت نوبت دهی بود بنابراین در کمترین زمان ممکن پیروز به تعویض پلاک و شماره گذاری شدم.

یکی دیگر از مراجعان نیز گفت: با توجه به اینکه از لزوم استفاده از اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش در این مرکز اطلاعی نداشتم به همین خاطر برای ورود به مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری، مشکل پیدا کردم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ماموران درب نگهبانی به من اجازه ورود نمی دهند و اظهار می دارند در صورتی می توانم وارد محوطه شوم که ماسک به صورت داشته باشم.

متاسفانه در این حین، یکی از مراجعان به این مرکز که خدمات خود را دریافت کرده بود با شنیدن گفت و گوی ما، بلافاصله ماسک خود را درآورده و به ایشان داد و با صدای بلند گفت کار من تمام شد و حال نیازی به ماسک ندارم و شما می توانید برای انجام کارهای خود از آن استفاده کنید.

این مرد نیز که حدود 50 ساله به نظر می رسید، بلافاصله ماسک را به دور از چشم ماموران به صورت خود زد و با خوشحالی از درب نگهبانی عبور کرد تا نسبت به انجام امور خود اقدام کند.

رییس مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروی پلیس راهور استان زنجان نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و نوبت دهی به مراجعان و اجرای طرح زوج و فرد پلاک، در نخستین روزهای بازگشایی این مراکز با ازدحام و شلوغی این مراکز روبرو نیستیم.

سرهنگ محمود جوزی افزود: یکی از عوامل شلوغ نشدن این مرکز می تواند اطلاع رسانی لازم و به موقع باشد که باعث شد تا این مراکز با ازدحام مراجعان روبه رو نشود.

وی با بیان اینکه در نخستین روز بازگشایی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری زنجان، حضور مراجعان در حد متعادل بود، گفت: از طرفی نیز شاید این خلوتی متاثر از این باشد که برخی افراد اطلاعی از بازگشایی این مراکز ندارند هرچند که برای جلوگیری از ازدحام، نوبت دهی و زمان بندی را به عنوان راهکاری خوب و موثر اتخاذ کرده ایم.

جوزی شرح داد: مقرر شده است کارکنان مشغول به کار در غرفه های مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو، روزانه به 150 نفر خدمات ارایه دهند و برای اینکه دیگر مراجعان علاف و سرگردان نشوند به آنان شماره داده می شود تا طبق نوبت و زمان تعیین شده، برای اخذ خدمات مراجعه کنند.

وی افزود: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، همه مراجعان ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و اتوماتیک متعلق به خود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند تا بی هیچ دغدغه و مسئله ای بتوانند کارهای مربوط به تعویض پلاک و شماره گذاری را انجام دهند.

مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: در نخستین روز بازگشایی مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو این استان از شلوغی و ازدحام مراجعین در این مراکز خبری نیست و کارها طبق روال و بی هیچ مسئله ای پیش می رود.

سرهنگ محمدحسن خلجی افزود: با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته، انتظار می رود افراد برای دریافت خدمات مربوط به تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند تا از شلوغی و ازدحام جلوگیری شده و وقتشان نیز به بطالت نگذرد.

وی گفت: پیش بینی این است که بین 120 تا 150 نفر از مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری شهر زنجان، خدمات دریافت کنند و حال اگر ظرفیت روزانه پُر شد در این صورت برای روز بعد (بر اساس پلاک زوج و فرد) نوبت داده خواهد شد.

خلجی تاکید کرد: مالکان خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاک آنان زوج است روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و پلاک فرد نیز یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، می توانند با رعایت نکات بهداشتی برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

شهرستان های ماهنشان، سلطانیه و ایجرود، فاقد مرکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو هستند که به همین منظور مالکان باید به شهر زنجان مراجعه کنند.

ساعات کاری مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها، از شنبه تا چهارشنبه از 7 صبح تا 14 بعدازظهر و پنجشنبه ها نیز تا 12 ظهر خواهد بود. با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف صیانت از سلامتی مراجعان و کارکنان، مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک این استان از 23 اسفند ماه به حالت تعطیل درآمده بود.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز 89 هزارو 328 نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده، پنج هزار و 650 نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده و 68 هزارو 193 بیمار نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آرامش در مراکز شماره گذاری خودرو زنجان در سایه تدابیر لازم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آرامش در مراکز شماره گذاری خودرو زنجان در سایه تدابیر لازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید