برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج اطلاع داد.

برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج

به گزارش از محمود باقری صبح امروز در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها گفت: پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با عنوان کوچ 16 تا 20 تیرماه سال جاری در یاسوج برگزار می گردد.

وی با اشاره به محور های جشنواره، اضافه کرد: نمایش های آیینی، خیابانی و آداب و رسوم، موسیقی مقامی، محلی و سنتی، بازی های بومی، محلی و حرکات موزون و شاهنامه خوانی و ادبیات بومی از مهم ترین این محور ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سرپناه عشایری و نمایش نحوه زندگی عشایری و پخت نان و غذای محلی را از دیگر محور های این جشنواره عنوان و بیان نمود: بخش جنبی جشنواره شامل شعر، فیلم کوتاه، مقاله و مسابقه عکاسی از جشنواره است.

باقری گفت: این جشنواره قرار بود در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری برگزار گردد که بنا به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، زمان برگزاری آن تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تاکنون چهار بار برگزار گردیده است، گفت: این جشنواره سال 85 با حضور 15 استان، سال 89 با حضور 14 استان، سال 95 با حضور 16 استان و سال 97 با حضور 20 استان برگزار گردید.

ط

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید