آنالیز فنی ولوو XC 40 Recharge T 5

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، با معرفی XC 40 Recharge T 5 جدید ولوو پایان وارد بازی شد. بچه شاسی بلند ولوو تا به امروز فاقد نسخه پلاگین هیبریدی بود، اما این تازه وارد نظر ها را نسبت به ولوو تغییر خواهد داد.

آنالیز فنی ولوو XC 40 Recharge T 5

به گزارش خبرنگار ، با معرفی XC40 Recharge T5 جدید ولوو انتها وارد بازی شد. بچه شاسی بلند ولوو تا به امروز فاقد نسخه پلاگین هیبریدی بود، اما این تازه وارد نظر ها را نسبت به ولوو تغییر خواهد داد.

ولوو به همین بسنده ننموده و نسخه تمام الکتریکی از XC40 با قدرت و پرفورمنس جدی نیز در راه است؛ اما این بار می خواهیم پشت فرمان XC40 Recharge T5 بنشینیم. پسوند Recharge جایگزین نام توئین انجین ولوو شده است. در این شاسی بلند لوکس شاهد پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی با باتری 10.7 کیلووات ساعتی خواهید بود.

ولوو قوای محرکه شاسی بلند خود را به گونه ای مهندسی نموده که باتری آن تأثیری روی محفظه بار 460 لیتری نداشته و بنابراین XC40 شرایط خود به عنوان شاسی بلند کوچک، اما لوکس را حفظ نموده است. این خودرو همچنین فضای کابین کافی برای استفاده یک خانواده را دارد. قدرت پیشرانه که برابر با 258 اسب بخار و گشتاور آن 425 نیوتون متر است به چرخ های جلو منتقل می گردد.

به سختی می توان تحت تاثیر قوای محرکه قرار نگرفت. با یاری باتری و واحد الکتریکی، پیشرانه 3 سیلندر سرزنده حس می گردد و شتاب خوبی را نیز ایجاد می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.3 ثانیه ای اعلامی توسط ولوو قابل دستیابی است و البته این کار با آرامش و نرمی خاصی نیز صورت می پذیرد.

تنها در دور های بالاست که صدای پیشرانه برمی خیزد و در غیر این صورت شاهد عملکرد نرم و بی صدای نیروگاه آهنین XC40 خواهید بود.

پیشرانه این خودرو عظیم تر و بالغ تر از شرایط واقعی خود حس می گردد و برهم کنش و ارتباط آن با پیشرانه الکتریکی و باتری به صورت آنی و بی وقفه است. خودرو به صورت پیش فرض در حالت هیبریدی روشن می گردد و تقریباً ترکیب قدرت پیشرانه الکتریکی و درون سوز قابل تشخیص نیست.

تنها نقطه ضعف واقعی کل این مجموعه نیروی ترمز است که وقتی خودرو می خواهد به صورت کامل متوقف گردد غیرعادی حس می گردد.

با انتخاب حالت رانندگی پیور نیز می توان این خودرو را به صورت تمام الکتریکی مورداستفاده قرار گرفته است. سوئدی ها ادعا می نمایند این خودرو برد 45 کیلومتری در حالت الکتریکی خواهد داشت؛ اما در دنیای واقعی شاید به برد حدود 30 کیلومتری دست پیدا کنید.

همچون بیشتر خودرو های پلاگین هیبریدی، اندکی فشار بیشتر روی پدال گاز باعث ورود پیشرانه درون سوز به میدان خواهد شد. با استفاده از صفحه نمایش 9 اینچی نیز می توانید کنترل های مربوط به حفظ انرژی و شارژ آن را مشاهده کنید.

ولوو ادعا می نماید وقتی باتری شارژ کامل باشد XC40 مصرف سوخت کلی 2.3 لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت. البته این خودرو وزن 1800 کیلوگرمی داشته و شاید نتواند به این مصرف دست یابد. اگر تنها به قدرت پیشرانه درون سوز تکیه کنید هرگز به چنین مصرف سوختی نخواهید رسید و اگر از نیروی الکتریسیته چندان استفاده نمی کنید مدل ارزان تر و بنزینی XC40 انتخاب بهتری خواهد بود.

وزن بالا به معنی تکان های نسبتاً زیاد در بدنه بوده و فرمان هم دقت لازم را ندارد. وجود قدرت مناسب و فرمان سنگین و انتخاب حالت رانندگی پاور باعث می گردد سواری خودرو کمی هیجان انگیز گردد. در عوض شاهد سواری نرم و ساده در عظیمراه خواهید بود. سیستم تعلیق شاسی بلند ولوو برای هماهنگی با وزن بیشتر تنظیم شده و بنابراین سواری آن کمی سفت تر است، اما هنوز هم جزو راحت ترین شاسی بلند های کوچک و لوکس بازار می باشد.

XC40 جدیدترین خودروی کلاس نیست، اما هنوز هم دارای بعضی ویژگی ها برای رقابت در این کلاس خودرویی فوق العاده رقابتی می باشد. البته بعضی متریال بکار رفته در کابین مناسب چنین خودرویی نیستند، اما کیفیت ساخت خودرو بالا بوده و هنوز هم جذاب حس می گردد.

نسخه Recharge این خودرو عضو خوبی برای خانواده بوده، اما گران است. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز با توجه به قیمت خودرو خیلی زیاد نیست. جایگاه های گرم شونده، اپل کارپلی، اندروید اتو، شیشه جلوی گرم شونده، کروز کنترل تطبیقی و… بخشی از تجهیزات این خودرو محسوب می شوند.

برای آنکه خودرویی دل پذیرتر داشته باشید باید بعضی آپشن ها را انتخاب کنید که قیمت خودرو را بالاتر می برد.

شما با خرید ولوو XC40 Recharge T5 مالک خودرویی با قوای محرکه و کیفیت کابین احساس برانگیز می شوید. اگر خودروی پلاگین هیبریدی با احتیاج های شما همخوانی دارد می توانید روی این خودرو حساب باز کنید. مالیات کم جزو مزیت های این خودرو بوده و قیمت بالا و احتیاج به انتخاب تجهیزات بیشتر از لیست آپشن ها را تا حدی جبران می نماید.

مشخصات ولوو XC40 Recharge T5 Inscription

قیمت: 41255 پوند

پیشرانه: 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی و تک واحد الکتریکی

قدرت/گشتاور: 258 اسب بخار/425 نیوتون متر

گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه

حدبیشتر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 2.3 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز فنی ولوو XC 40 Recharge T 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی ولوو XC 40 Recharge T 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید