ایستاده بر بام های تهران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، گاهی دور شدن از هیاهو، آن هم هیاهوی شهری شلوغ مانند تهران، می تواند ما را آرام می نماید. بنابراین برای پیدا کردن سکوت و آرامش، احتیاج داریم به دور از شلوغی و ترافیک باشیم تا ذهنمان را رها کنیم. برای فرار از ازدحام شهر، مقاصد مختلفی وجود دارد. یکی از آنها نظاره کردن شهر از بلندی هاست. بام های تهران یکی از برترین جاها برای سرگرمی و خلوت هستند. این آرامش را می توانید بیشتر کنید، اگر شب هنگام و در سکوت انتها روز به تماشا بام های تهران بروید. تماشا شهری نورانی از دور، درست مثل زل زدن به آسمان پرستاره کویر می تواند شما را در خلع فکری فرو برده و آرامش را نصیبتان کند.

ایستاده بر بام های تهران

بیایید با هم بام های تهران را بشناسیم تا وقتی که احتیاج به این آرامش داریم، با اطلاعات کامل مقصد خود را انتخاب کنیم.

آدرس بام تهران کجاست؟

بام تهران از انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال، گسترده شده است.

چه امکانات رفاهی و سرگرمیی در بام تهران وجود دارد؟

رستوران ، زیپ لاین، سورتمه بام تهران، خودروهای برقی، بگ جامپینگ، صخره نوردی، ترامپولین جامپیگ، سینمای 5 بعدی و اتاق فرار، از جمله امکانات سرگرمیی بام تهران هستند.

بام بوکان کجاست؟

بام بوکان در محله گلابدره تهران و در خیابان کوهستان، خیابان اولیا قرار گرفته است.

زمان بازدید از بام تهران چه وقت است؟

بام تهران همه روزه از ساعت 5 صبح تا 24 شب، پذیرای علاقه مندان است.

1- بام توچال (بام تهران)

می توان گفت بین بام های تهران یکی از برترین ها، بام توچال است که با اختلاف، برترین و اولین بام تهران محسوب می گردد. توچال جایی عالی برای پیاده روی و هواخوری است و می تواند حال شما را خوب کند. البته بعضی ها چندان علاقه ای به پیاده روی ندارند یا شاید شرایط جسمانی، به آنها این اجازه را ندهد، اما نگران نباشید. خودروهای برقی و اتوبوس ها در بام توچال، آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

امکانات متنوع بام تهران، می تواند یک روز سرگرم نماینده را برای شما رقم بزند. خبر خوب آن که در این بام رستوران و کافه ها هم از مشتریان پذایرایی می نمایند. فروشگاه های متنوعی هم برای علاقه مندان به خرید، در این مجموعه وجود دارند. اما امکانات ورزشی و سرگرمیی را نباید فراموش کرد. تیراندازی، پینت بال، سورتمه، زیپ لاین، تله سیژ و بانجی جامپینگ از سرگرمیات هیجان انگیز بام توچال هستند.

پیست اسکی توچال به بام نزدیک است. اگر دلتان هوای سرما نموده، می توانید سری هم به آنجا بزنید. تله کابین توچال که عنوان بلندترین تله کابین تهران را دارد، در این بام واقع شده است. پیشنهاد می کنیم از تله کابین بهره ببرید تا چشم انداز ای تماشای و متفاوت از تهران را زیر پایتان ببینید.

بام توچال روی گوگل مپ

2- بام نیاوران

به احتمال زیاد شما هم مثل خیلی از مرکز نشینان به منطقه نیاواران و محله جماران رفته و ارتفاعات آن را دیده باشید. این ارتفاعات یکی از بام های مجذوب کننده و زیبای تهران را در خود جای داده است. این بام دوست داشتنی در گذشته دنج تر و آرام تر بود، اما این روزها با ساخت وسازها و رفت وآمدهای بسیار، کمی دست خوش شلوغی شده است. البته با این شلوغی ها چیزی از ارزش های بام نیاوران کاسته نمی گردد.

افراد زیادی به بام نیاوران سر می زنند تا تهران را از نمایی متفاوت ببینند. اما در صورتی که زمانی به بازدید از این بام بروید که خلوت و آرام باشد، خاطره ای خوب از بام های تهران در ذهنتان باقی خواهد ماند. پیشنهاد می کنیم زمان غروب آفتاب، بعد از آن یا نیمه شب، به بام نیاوران بروید که چلچراغ تهران را از دور ببینید.

3- بام ولنجک

ممکن است هر کسی بام ولنجک، از دنج ترین بام های تهران را نشناسد. در واقع این بام یکی از بام های ناشناخته تهران است. همانطور که از نامش پیداست، این بام در محله ولنجک تهران واقع شده است. حالا چطور به این بام برسید؟ می توان از خیابان بوستان سوم این محله، به بام ولنجک رسید.

این بام در کوچه پس کوچه های شهر واقع شده است و همین باعث مجذوب کنندهیت آن می گردد. در این بام آرام، دنج و امن می توانید با خیالی آسوده خلوت کنید؛ گرچه این رفت وآمدها، برای ساکنین این محله چندان خوشایند نیست.

4- بام آرژانتین

یکی دیگر از بام های تهران که دنج و زیباست، بام آرژانتین است. بله، درست خواندید؛ بام آرژانتین. ممکن است خیلی ها تا به حال نام این بام را هم نشنیده باشند و ندانند که آرژانتین هم بام دارد. اما مطمئن باشید اگر سری به آنجا بزنین، مشتری بی چون وچرای آن خواهید شد.

بام آرژانتین چشم اندازی متفاوت و زیبا از تهران را به شما نشان می دهد که در ذهنتان ماندگار می گردد. این بام در خیابان الوند واقع شده است، اما هر کسی آن را بلد نیست و می گردد گفت که بامی گمنام است.

اگر شما این بام را می شناسید و به آنجا رفته اید، بهتر می توانید زیبایی آن را درک کنید. اگر هم تا به حال از آن تماشا ننموده اید، پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار هم که شده، تهران را از زاویه بام آرژانتین ببینید.

بام آرژانتین روی گوگل مپ

5- بام محک

بام محک که در انتهای بلوار اوشان واقع شده، یکی دیگر از بام های تهران است. این بام بالاتر از بیمارستان محک واقع شده است و به همین علت نام آن را بام محک گذاشته اند. اینجا جایی پرتردد در شمال شرق تهران است، اما آنقدر تماشای غروب آفتاب در این بام زیباست که اگر مسافت زیادی را هم طی کنید باز هم ارزش تماشا را دارد.

پیشنهاد می کنیم چند ساعت از وقت خود را صرف رفتن به این بام کنید. می توانید بر روی جایگاه هایی که در چند ایستگاه قرار دارند، بنشینید و تهران را در زیر پایتان ببینید.

بام های تهران چون در ارتفاعات قرار گرفته اند، هوای به نسبت خنک تری دارند که برای فرار از گرما و آلودگی هوا، انتخاب ایده آلی هستند.

بام محک روی گوگل مپ

6- بام تونل رسالت

یکی دیگر از بام های تهران که در منطقه توانیر قرار گرفته و چشم انداز ای تازه از تهران را نمایش می دهد، بام تونل رسالت است. چشم انداز ای که بام تونل رسالت از تهران به شما نشان می دهد، بافتی صنعتی و مدرن دارد. گرچه ممکن است این بام مثل دیگر بام های تهران آب وهوای چندان خوبی نداشته باشد، اما به علت چشم اندازی که از تونل رسالت می توان دید، خاص و فرق دارد.

اما چطور به این بام برویم؟ برای رفتن به بام تونل رسالت، باید به پارک نظامی گنجوی بروید و از آنجا شاهد تردد و شلوغی تهران باشید. نمایی از زندگی ماشینی را می توان با ایستادن روی این بام دید و همین وجه تمایز آن با دیگر بام های تهران است. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است چشم انداز تهران از بالای این بام، با سلیقه هر کسی جور در نیاید، اما باز هم ارزش تماشا را خواهد داشت.

بام تونل رسالت روی گوگل مپ

7- بام فراز

یکی دیگر از بام های تهران که نمایی بی نظیر دارد و شاید کمتر کسی از آن تماشا نموده باشد، بام فراز سعادت آباد است. برای رفتن به این بام، ابتدا به منطقه سعادت آباد بروید و سپس خود را به پارک پرواز برسانید. بلوار پیغام از شمال، میدان بهرود از شرق، شهرک پاسارگاد از جنوب و شهرک کیهان هم از غرب، پارک پرواز را در بر می گیرند.

این پارک به علت قرار گرفتن در منطقه کوهپایه ای، بسیار خوش آب وهواست و می توانید چند ساعت از وقت خود را در آنجا بگذرانید. حتی می توانید با ماشین خود به این بام بروید، ماشین را پارک نموده و در این آب وهوای پاک پیاده روی کنید. علاوه براین، زیبایی های تهران را زیر پای خود می بینید.

امکاناتی مثل آلاچیق، شهربازی، فلای لند و امکانات سرگرمیی دیگر برای سرگرمی شما در این بام مهیا هستند. بعلاوه نزدیک بام فراز، پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک) واقع شده است، که هم برای سرگرمی و سرگرمی و هم آموزش، جای خوبی برای بچه ها شماست.

بام فراز روی گوگل مپ

8- بام بوکان

گرچه خیلی وقت است که ساخت وسازهای بسیار، بام بوکان را دستخوش تغییرات نموده، اما باز هم از محبوبیت و زیبایی های آن و چشم انداز تماشای تهران بر فراز بام بوکان، چیزی کم نمی گردد. آرامش بام های تهران مثال زدنی است و می تواند حال وهوای شما را عوض کند.

تهران در شب با چراغ های نورانی ساختمان ها و برج های بلند و بعلاوه رفت وآمد ماشین ها، می درخشد. این درخشش را می توانید از بام بوکان نظاره گر باشید و تهران درخشان را از بالا ببینید.

قبل ها که ساخت وساز در این منطقه زیاد نبود، نسبت به الان دنج تر و آرام تر بود، ولی این روزها کمی از قبل شلوغ تر است. اگر دوست ندارید در جایی پر از چراغ و نور خلوت کنید، بام بوکان با نور کمی که دارد، برترین گزینه برای شماست. البته در نظر داشته باشید، این بام برای نشستن و وقت گذرانی امکانات اولیه مثل جایگاه را هم ندارد. با وجود این بام بوکان هنوز هم ارزش رفتن و تماشا را دارد.

بام بوکان روی گوگل مپ

9- بام بوعلی

بام بوعلی هم یکی دیگر بام های تهران است که چندان شناخته شده نیست. مثل بعضی دیگر از بام ها، این بام هم با ساخت وسازهای بسیار، دستخوش تغییرات شده است.

بام بوعلی در اتوبان یادگار امام و بلوار شهید ذبیحی واقع شده است و چشم اندازی زیبا از تهران را به شما نشان می دهد. تماشا شهر و منظره ها آن از دور، می تواند لذت بخش باشد و حال وهوای شما را عوض کند. پس پیشنهاد می کنیم سری هم به این بام بزنید تا با تماشا تهران از زاویه ای دیگر، در آرامش به آزادی فکری برسید.

بام بوعلی روی گوگل مپ

10- بام شهرک قائم

بیایید به شهرک قائم برویم تا یکی دیگر از بام های تهران را با هم ببینیم. بام قائم انتهای شهرک قائم واقع شده، که به علت محیط و چشم انداز اش، با بقیه بام ها فرق دارد. جایی دنج، خلوت و بدون سروصدا که مطمئن هستم از سکوتش لذت خواهید برد.

اگر می خواهید تهران را به طور واضح ببینید، در روز به این بام بروید، اما اگر تهرانی درخشان و مزین شده به چراغ ها را دوست دارید، تماشا بام قائم در شب را از دست ندهید.

بام شهرک قائم روی گوگل مپ

11- بام محلاتی

بام محلاتی کمی متفاوت از دیگر بام های تهران است. هرچند عجیب است، اما گفته می گردد افراد مجرد اجازه ورود به این بام را ندارند. بعلاوه رعایت شئونات اسلامی در این بام الزامی است. اگر در اواسط هفته که بام خلوت تر است، به تماشا این بام بروید، می توانید تفاوت واقعی بام محلاتی را با بام های دیگر احساس کنید.

گرچه بیشتر بام های تهران حال وهوایی مشابه دارند، ولی آرامش را در بام محلاتی، بیشتر می توان حس کرد. شهرک محلاتی و بام آن در کوه های دارآباد و سوهانک واقع شده و ارتفاعات تپه های منطقه هم ادامه دارد. شمال شهرک محلاتی در ارتفاعات است و از جنوب هم به اتوبان لشکرک ختم می گردد.

بام محلاتی روی گوگل مپ

12- بام ماشینی

بام ماشینی در سال های 90یکی از بام های تهران بود که بخاطر دنج بودن و حال وهوای متفاوتش، معروف بود. چشم انداز خوب این بام و خلوتی آن، بازتماشامایندگان زیادی را به خود جذب می کرد.

امروزه بام ماشینی کمی شلوغ تر از قبل شده، اما با این حال هنوز هم حال وهوای خودش را حفظ نموده است. این بام در منطقه ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز واقع شده است که می توانید با استفاده از لوکیشن زیر، سری به آن بزنید. البته از قلم نیاندازید که این بام جایی برای نشستن ندارد و بهتر است با ماشین شخصی خود به آنجا بروید.

بام ماشینی روی گوگل مپ

آخرین قله بام های تهران

در این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ اخبار و رویدادها، چند بام تهران را به شما معرفی کردیم. بام های تهران در واقع ریه های تنفسی شهر هستند و گاهی لازم می گردد در هوای آنها نفس بکشیم. به خصوص در این ترافیک و آلودگی هوا که همه ما هر روز هفته در رفت و آمدیم، شاید بهتر باشد آخر هفته ها سری به منطقه ها خوش آب و هوای تهران و اطراف آن بزنیم.

زندگی ماشینی می تواند بسیار خسته نماینده باشد و برای برطرف این خستگی و ایجاد تنوع، بد نیست گاهی به پیاده روی بپردازیم. برای پیاده روی کجا بهتر از بام های تهران ؟! به دور از شلوغی و ترافیک ماشین ها، به دور از آلودگی، کمی از وقت خود را اینگونه بگذرانیم. علاوه بر این تماشا چشم انداز شهر زیر پایتان، نمای دیگری از تهران را به شما نشان می دهد و بسیار لذت بخش خواهد بود.

اگر شما مکانی با هوای پاک و مناسب برای قدم زدن سراغ دارید، حتما به ما معرفی کنید.

منبع: علی بابا

به "ایستاده بر بام های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستاده بر بام های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید