آیفون 13 پرو ممکن است عکاسی پرتره پیشرفته تر و رنگ مشکی مات داشته باشد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، با وجود اینکه زمان به نسبت زیادی تا رونمایی از آیفون های 13 باقی مانده است، اما تا به امروز شایعه های مختلفی درباره آیفون های 2021 منتشر شده اند. با گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون های بعدی، به تازگی شایعه های درباره تغییرات ظاهری رخ داده در این آیفون ها، رنگ های جدید و برخی ویژگی های تازه منتشر شده اند.

آیفون 13 پرو ممکن است عکاسی پرتره پیشرفته تر و رنگ مشکی مات داشته باشد

به تازگی یکی از افشاکنندگان اطلاعات به نام Max Weinbach در کانال یوتوب خود به نام EverythingApplePro اعلام کرده است که مدل های پرو آیفون 13 با رنگ مشکی مات عرضه خواهند شد. این شخص همچنین مدعی شده است که اپل از پوشش خاصی برای قسمت استیل این آیفون ها استفاده خواهد تا بتواند به شکل بهتری از به جا ماندن اثر انگشت و لکه را بر روی این قسمت جلوگیری کند.

علاوه بر این تغییرات ظاهری، این شایعه های جدید نشان می دهند که ماژول دوربین به کار رفته در قسمت پشتی آیفون 13 طراحی جدیدی را خواهد داشت و اپل از قابلیت حذف نویز بهتر همراه با فناوری شکل دهی پرتو در زمان انجام تماس تلفنی با این آیفون استفاده خواهد کرد.

در ماه گذشته Weinbach مدعی شده بود که اپل می خواهد در آیفون های جدید از نمایشگر همیشه روشن استفاده کند. بعد از مطرح شدن این ادعا، این شخص به تازگی گفته است که نمایشگر همیشه روشن نسل بعدی آیفون دارای نرخ نوسازی 120 هرتز است.

همچنین گویا اپل قصد دارد مدل پروی آیفون های 13 را با رنگ مشکی مات عرضه کند. Weinbach درباره این رنگ می گوید که این رنگ نسخه جدیدی از رنگ گرافیت است اما این رنگ جدید بیشتر به رنگ مشکی متمایل است.

Weinbach همچنین می گوید که اپل در حال بررسی رنگ نارنجی یا رنگی برنزی برای آیفون های جدید است، اما احتمال اینکه اپل آیفون بعدی را با این رنگ عرضه کند کم است. همان گونه که دیدیم اپل در آیفون های 12 لبه ها را به شکلی تخت طراحی کرد که استفاده از این طراحی با لبه های تخت طرفداران بسیار زیادی را دارد.

بعد از عرضه این آیفون ها، بسیاری از کاربران از این موضوع ابراز ناراحتی کردند که لبه های استیل به کار رفته در مدل های پرو آیفون 12 به شدت لکه ها و اثر انگشت را نشان می دهند و گویا این مشکل در رنگ های روشن این آیفون همانند رنگ طلایی شدت بیشتری را دارد.

بعد از مطرح شدن این مشکل توسط کاربران، به نظر می رسد که اپل به دنبال راهی برای رفع این مشکل در آیفون های 13 است. گویا اپل قصد دارد لبه های استیل به کار رفته در آیفون را با لایه ای ضد اثر انگشت و ضد لک پوشش دهد.

این افشاکننده اطلاعات درباره ماژول دوربین به کار رفته در آیفون های بعدی می گوید که ماژول دوربین این آیفون ها طراحی صاف تری را خواهد داشت. البته باید بگوییم که به نظر نمی رسد که ماژول دوربین آیفون بعدی به طور کامل صاف و هم سطح بدنه باشد. با این موجود انتظار می رود که لنز های به کار رفته در دوربین ها برجستگی کمتری را داشته باشند.

  • سنسور LiDAR چیست و در آیفون 12 پرو چه می کند؟

علاوه بر این، ماژول دوربین به کار رفته در آیفون های بعدی به طور کلی کوچکتر خواهد بود که باعث شده ضخامت سیستم دوربین کاهش پیدا کند. علاوه بر شایعه های قبلی درباره ویژگی های احتمالی آیفون 13، اطلاعات جدید این افشاکننده اطلاعات نشان می دهند که سیستم دوربین به کار رفته در آیفون 13 پرو و پرو مکس دارای قابلیت های بیشتری در هنگام عکاسی پرتره است.

در گزارش Weinbach به این موضوع اشاره شده است که مدل های پرو آیفون 13 برای عکاسی در حالت پرتره به طور ویژه ای به سنسور LiDAR وابسته خواهند بود. اپل هم اکنون از سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس و آیپد پرو برای افزایش قابلیت های عکاسی این دستگاه ها در محیط هایی با نور کم استفاده می کند.

Weinbach درباره این موضوع می گوید که اپل می خواهد حالت عکاسی پرتره در آیفون های بعدی را بهبود دهد. این شخص درباره این موضوع می گوید:

اپل حالت عکاسی پرتره در آیفون های بعدی را به شکل کامل دگرگون خواهد کرد. در واقع تراشه به کار رفته در آیفون های بعدی در زمان انجام عکاسی در این حالت اطلاعات بدست آمده از سنسور LiDAR و لنز های دوربین را با یکدیگر ترکیب می کند.

  • آیفون 13 ممکن است پورت جدیدی به جای لایتنینگ داشته باشد

در واقع سنسور LiDAR در هنگام عکاسی در این حالت برای تشخیص بهتر لبه های سوژه و جداسازی بهتر آن از پس زمینه استفاده خواهد شد. در نتیجه انتظار می رود که فاصله های کوچک موجود در اعلائم به کار رفته در خیابان، با استفاده از این روش پردازش تصویر جدید به شکل بهتری شناسایی شوند.

انجام این کار باعث ایجاد دگرگونی گسترده در حالت پرتره آیفون خواهد شد و این امکان را ایجاد می کند که حتی اپل از حالت پرتره در زمان فیلم برداری در آیفون های 2021 هم استفاده کند.

Weinbach درباره سیستم لرزشگیر تصویر اپتیکال به کار رفته در آیفون های بعدی می گوید که در آیفون های جدید از سیستم لرزشگیر تصویر اپتیکال جدید و با قابلیت حذف بهتر لرزش ها استفاده خواهد شد. همچنین این سیستم در زمان فیلم برداری می تواند به صورت اتوماتیک سوژه را تشخیص دهد و در هنگام فیلم برداری آن را در فوکوس نگه دارد.

  • رندرهای جدید آیفون 13 از حذف پورت شارژ و سیستم دوربین متفاوت خبر می دهند

گویا این قابلیت جدید توسط نرم افزار توسعه شده برای انجام این کار، انجام می شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای انجام این کار از قطعه سخت افزاری خاصی در آیفون های بعدی استفاده کرده است یا نه. اگر این قابلیت نرم افزاری باشد اپل حتی می تواند با منتشر کردن یک به روزرسانی نرم افزاری این قابلیت را به مدل های قدیمی آیفون هم اضافه کند.

این افشاکننده اطلاعاتی را هم درباره خانواده آیفون های 13 منتشر کرده و مدعی شده است که اپل قصد دارد آیفون 13 مینی را هم با نمایشگر 5.4 اینچی عرضه کند. این اطلاعات جدید در حالی توسط این شخص مطرح شده است که خبر های منتشر شده از عملکرد ضعیف آیفون 12 مینی در فروش خبر می دهند.

این شخص در گذشته درباره آیفون های بعدی گفته بود که اپل در نسل بعدی آیفون از شارژر MagSafe قوی تر، قابلیت هایی برای عکاسی نجومی و قابلیت استفاده از حالت پرتره در زمان فیلم برداری استفاده خواهد کرد.

در اوایل این هفته تصویری احتمالی از پنل جلویی آیفون های 13 منتشر شد که نشان می داد اپل با منتقل کردن اسپیکر انجام مکالمه به حاشیه ی بالایی نمایشگر، توانسته است که اندازه ناچ به کار رفته در نمایشگر آیفون را کاهش دهد.

اگر این تصاویر منتشر شده درست باشند، می توانیم بگوییم که این بزرگترین تغییر در شکل ظاهری ناچ خواهد بود که برای اولین بار بعد از استفاده از ناچ در آیفون X در سال 2017، شاهد رخ دادن آن هستیم. پیش تر تحلیلگر باسابقه محصولات اپل، مینگ چی کو، مدعی شده بود که اپل قصد دارد از نمایشگر داری حفره در آیفون های سال 2022 استفاده کند.

  • اپل ممکن است یک ویژگی بسیار محبوب را به کل خانواده آیفون 13 اضافه کند

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 13 پرو ممکن است عکاسی پرتره پیشرفته تر و رنگ مشکی مات داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 پرو ممکن است عکاسی پرتره پیشرفته تر و رنگ مشکی مات داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید